Lignano

Úti cél: Lignano

Előkészületek 1: Már régóta gyűjtögetek, ahogyan azt egy háziasszony teszi. Egy kicsi a háztartásból, egy kicsi a másodállásból kapott pénzből. A terv az volt már a gyűjtögetés elején is, hogy utazzunk. Hogy hova? Az úgy nagyjából meg volt :) Már mint mindenkinek a fejében más-más. Hogy hányan? Az is meg volt, mert már régóta terveztem, hogy a gyerekekkel, megyek. Hogy miért "csak" velük? Mert mi hárman igazi turisták vagyunk, apa sajnos kilóg a sorból.

Így a terv megszületett, aztán felmértem az igényeket. Barbi szerint Londonba kellene mennünk. Persze tudom miért szeretne annyira oda menni. Hiszen a múlt évben lemarad róla egy tábor miatt. Norbi szerint Olaszba kellene mennünk. Mert ő szeretné látni Olaszországot. Szerintem? Nekem igaziból mindegy is volt, csak legyen egy kis tenger, meg legyen egy kis városnézés, meg legyen egy kis homokos tengerpart is. Így nagyon közel kerül a döntésnél az olasz tengerpart.

Sokáig nézegettem az utazási irodák ajánlatát, sokat beszélgettem apával, hogy ő mégis hova szeretne menni, mert hát azért csak jó lenne ha ő is eljönne. De sem az úti cél, sem a program nem egyezett kettőnk fejében. Aztán eljött a nap amikor is egy este kibökte, hogy egész nap az irodák ajánlatát nézte és nem talált olyat ahová szívesen elmenne. Ekkor megegyeztünk, hogy akkor ez anya+gyermekek kirándulás lesz. Meg is kerestem az egyik ismerősömet (aki egy utazási irodában dolgozik) és leadtam a paramétereket. Jött is az ajánlat és innentől már ment is minden mint a karika csapás.

Egy ki üröm az örömünkben az volt, hogy bár mit ajánlottam fel apának ő nem volt hajlandó a tömeg nyaralócentrumba utazni, pláne nem busszal. Ez el is vette a kezdeti lelkesedésemet. Annyira hogy konkrétan a foglalás utáni napon annyira ideges voltam, hogy egész nap nem tudtam enni semmit. (rég volt már ilyen- meg is jegyzetem neki) Aztán mikor véglegesítettem a foglalást, próbáltam túl lendülni a dolgon és átadni magam az érzésnek, hogy: Jaj de jó, megyünk nyaralni!

Előkészületek 2: Ma hétfő van és nagyon-nagyon nehéz magamban tartani azt, hogy megyünk nyaralni. Mert még nem írtam, de Barbi nem tud semmiről. Vagyis szegénykém hallja és látja, hogy beszélünk nyaralási célokról, de konkrét dolgokat nem tud. A terv az, hogy pénteken miután haza jöttünk a dolgozóból, előkapom a bőröndöt és pakolás indul :) Na ekkor fogja megtudni, hogy hova is készülünk :)

Előkészületek 3: Ma csütörtök este van és ma meg kellett, hogy mondjam, elutazunk. Hiszen be kelet írnom az ellenőrzőbe, hogy igazolom a hétfői napját. Hogy hogyan reagált rá Barbink? Nos, szerintem nem hite el, vagy inkább nem fogta fel , hogy a kor most hova is utazunk. Érthető, hiszen nem volt még soha külföldön, így neki ez nem sok mindent jelent :)

Indulás: 05.12. péntek

21.00 előtt érkezünk a parkolóba, ez a busz még nem az a busz :) Jegy ellenőrzés, felszállás, búcsúzkodás, újra felszállás ééés egész éjjel szenvedés 10 perces alvásokkal. A gyerekek felváltva ugyan de tudtak aludni 3-4 órát.

05.13.szombat

5.00-kor lépjük át a határt. Immár hivatalosan is Olasz országban vagyunk. 6.20-kor már egy kávézóban ülünk és isszuk a capucino-t és persze Barbi a forró csokit. Hogy mit fogunk csinálni 9.00-ig az rejtély, mert hogy akkor nyit az utazási iroda ahol átvehetjük a kulcsokat.

Na de gyorsan repül az idő és hamar túlesünk a nyelvi akadályokon. Barbit bevittem magammal az irodába (mondván, még is csak ő tanul angolul, majd ő fordít), mire szegénykém felfogta mit mond a nő én már válaszoltam, vagy már csináltam amit kért. Szóval kaució és takarítási díj kifizetése után megkaptuk a kulcsokat és irány a szálloda, vagyis bocsánat az apartman. Hát meg kel mondjam, nincs közel, de legalább jó távol van. A kipakolás és átöltözés után egyből a tengerpartra vetettük magunkat így 10.29-kor már elmondhattuk, hogy fincsi a tenger :) 1-ig a parton voltunk aztán átöltöztünk és elindultunk ebédelési lehetőséget keresni. Egyből megtámadtuk a boltot és vetünk kukorica pelyhet és tejet, nehogy éhen maradjon a sisere had.

Ebédre végül is margherita pizza és isteni finom limonádé. Ebéd után mint jó turisták mi is elvonultunk sziesztára. 6-kor ébredtünk, zuhany, kávézás és söprés, mert minden tiszta homok. 9-kor le a sétáló utcába kirakatot nézegetni. Rengeteg ember van, egy kis sült krumpli és gelatto, aztán le a partra. Egy kis nézelődés és vissza a szállásra, éjfélkor csicsika.

05.14.vasárnap

Nos, ha tudtam volna aludni, akkor is felkeltem volna, ugyan is az én édes kisfiam bekapcsolva hagyta az ébresztőjét, ami 6-kor ébresztett. No persze csak engem :), küzdöttem vele 7-ig de tovább már nem volt értelme, mert csak vergődtem az ágyban. De hiába az ébredés mert esik az eső, így maradt az olasz tv műsor bambulása. A fiam lement edzeni egy kicsit, legalább ő elütötte az időt. Korán ebédeltünk (levest), lementünk ismét a kisboltba, de vásárlás után megint csak sziesztára hajtottuk a fejünket egyébként is egy szép kis vihar közeledett. 2,5 óra alvás után a dörgésre ébredtünk. Hát ideért. Szakadt a víz. 4-kor végre elállt(jellemző, megvárta a szieszta végét), akkor mehetünk sétálni. Sokat nem tudtunk sétálni, mert csöpög újra. Akkor pihenhetünk újra.

05.15.hétfő

Azt mondják, hogy nyaraláskor a harmadik naptól pihened ki magad. Már alig várom, mert megint 6-kor fent voltam. Ma hétfő van és állítólag  ma van piac. Csak egy kis bibi van, nagyon mesze van. 8.20 -kor elindultunk és elsétáltunk addig.

Piacozás, vásárfia, ajándékok megvéve. Interurbán a munkahellyel, mert eltűnt valami dokumentum és nem tudják újra nyomtatni :) Ebéd a piacon: hamburger és sült krumpli. Ha már itt vagyunk a akkor séta a centrumba. Itt aztán Norbikának sikerült két cipőt is venni. Ezek után jöhetett a gelatto, na de spagetti ám :)Barbi álla is leeset végre mikor meglátta. Aztán séta a szállásig, kb.50 perc, de a végén már vonszoltuk magunkat. kárpótlásként 1/2 3-kor lementünk a partra és 7-ig ott pihiztünk. Fürdés , vacsi aztán punnyadás.

05.16.kedd

Ismét 6-kor keltem, de ma úgy döntöttem irány a part. Kagyló szedés, séta a parton, fényképezés. Egy jó kávé az első presszóban, majd megkerestük a pékséget. Ettünk pizzácskát és isteni fánkokat. Vissza a sétáló utcába, egy kicsit elcsábultunk a félkarú rablóknál. Fél 10-kor már a parton voltunk és egészen 4-ig ott árnyékoltunk. Csúnya felhők közelítetek, elmentünk a boltba és fel a szállásra. Nem működik a gáz. Vagyis lehet hogy működik, de nem merem bekapcsolni. Kiírás semmi. Így nem főt virslit ettünk :)

05.17. szerda

Hogy mikor keltem? Éjfélkor, mert rettenetes vihar volt, aztán 5-kor mert tuti kialudtam magam. 5.30-ig bírtam, majd bekentem az égési sérüléseimet, amit tegnap az árnyékban szereztem, és kávézgatás. 8.30-kor indulás, sétáló utca, kávézás, séta a kikötőig aztán vissza a pékségbe. Ebédelési lehetőség keresése. Ismét hamburgert ettünk, pedig annyira nem akartam. Haza felé be a boltba és jégkrém vásárlás. A szálláson aztán befagyiztunk és szieszta fél egytől. 4 óra tájt bátyus lement a partra, mi pedig a szobában maradtunk. Barbi tévézett én meg olvastam. Este 7-kor még lementünk a közeli térre és ismét engedélyeztem egy kis játékot és vettünk karkötőt. Vacsora után szenvedtünk, mert egyikünk sem tudott elaludni. Apának már hiányzunk, igaz ő is nekünk.

05.18.csütörtök

Én megint 6-kor keltem, de 9-kor már a kikötőnél voltunk, mert megyünk a kagyló szigetre.Ez délig tartott. Szedtünk sok sok kagylót, aztán ebédelni mentünk és spagettit ettünk (végre). De vissza a kikötőbe, mert még egy hajó útra megyünk. Irány Grado-ba. A szigeten megnéztük a római kori maradványokat, a templomot, a keresztelő kápolnát és a Velencére hajazó sikátoros utcákat. Jöhetett az elmaradhatatlan fagyi és már indultunk is vissza a kikötőbe. A visszafelé vezető út hosszabb volt, mert a lagúnák felé megy a hajó. Minden kis sziget egy külön életér. Van olyan is ahol még laknak is:) A szállás felé vetünk egy pizzát és ezzel fejeztük be a mai napunkat. Ismét jól elfáradtunk. Ma találkoztunk a legtöbb magyarral-persze a pizzázóban :)

05.19.péntek

Már megint fél 6-kor keltem, de mivel esett az eső így a szobában maradtunk. Ebédelni, már eltudtunk menni, így fél egykor a sétáló utcában fogyasztottuk a spagettinket (Barbi pedig a grillezett csirkemelljét). Elsétáltunk az irodáig, és felmértük , hogy holnap ha esetleg nem helyezik el a csomagjainkat akkor hova mehetünk. Fél 4-re vissza mentünk a szállásra, mert el kezdett dörögni. Aztán egy kis közért, de vacsora után nagyjából már össze is pakoltuk a cuccunkat.

05.20.szombat

Nagyon nehezen aludtunk el, de annál hamarabb keltünk. 9-kor leadtuk a kulcsot és még vagy 1/2 órát ücsörögtünk. Ugye nem kel mondanom, hogy az irodában nem tárolták el a cuccunkat, így mindenhova a bőrönddel és a sporttáskákkal kellett menünk. Élményteli volt. De mi rendületlenül sétáltunk, vetünk reggelit a pékségben, lent ücsörögtünk egy kicsit a parton, aztán beültünk kávézni. Persze jó időben, mert elkezdett csöpögni az eső.  Megnéztük aztán a parton az animátorok programját és elhúztunk ebédelni. A kaja ismét hamburger volt, de sajnos újra játékterem. Itt mondjuk hagytak minket ücsörögni, de a gyerekeknek nagy kísértés volt az állandó játékgépek látványa. Végre mikor elállt az eső, újra lecuccoltunk a partra. Itt nekem, nem volt annyira felemelő, mert én álltam a bőröndök mellett. A gyerekek, legalább elfoglalták magukat. Norbi beállt kosarazni, Barbi pedig biciklizett egy órát, aztán meg nézte a műsort. Így telt el az egész délután. Vacsorára még ettünk egy pizzát, aztán már csak azt vártuk, hogy 1/2 10 legyen és jöjjön értünk a busz.

A busz jött, az út kényelmetlen volt de viszont rövid 1/2 6-kor már a Blahán vártuk apát, hogy jöjjön értünk.

Összegzés: Jó volt egy kicsit semmit csinálni; jó volt a gyerekek arcát látni ahogyan rácsodálkoznak egy-egy újdonságra; lesz még következő nyaralás is, jövőre, ha rendeződnek a sorok görögbe megyünk :)